Sare sozialen eraginkortasuna

Egun, sare sozial guztiek marketing-aren herraminta bilakatu dira. Izan ere, sare sozialetan publizitatea edonon ikusteko aukera dugu, momentu oro eta guk espero gabe. Nik egunero jasotzen ditut enpresa edo bestelako irudi korporatiboen mezuak facebooken, euren laguna izateko eskaerarekin. Ez diot inori baiezkoa ematen,hala ere salbuespenak daude; Abricot denda eta Thais taberna. Hauek izan ziren lehenak, pertsona fisikoak ez zirenak, laguna izateko eskaera bidali zidatenak, eta ni, ignorantzian murgilduta, baiezkoa eman nien. Egun, Facebooka zabaldu bezain laster beraien mezuak ditut, promozioak direla, jaien antolakuntza dela…Edozer gauza aditzera emateko mezuak jasotzen ditut. Alde batetik, nazkagarria eta gogaika ezina da halako mezuak jasotzea. Bestetik, interesgarriak diren zerbitzuak eta ekintzen berri ematen dizute.

Hori dela eta, uste dut, batzuetan nahiko tresna eraginkorra dela publizitatea egitea sare sozialetan, gainera iragarleek euren marka eta produktuak iragartzeko gastatzen duten dirua oso eskasa da.

Moda kontua den ala ez zehaztea…hori bai kontu zaila. Badaude publizitatea egiteko moduak, zeintzuek azkenean erabiltzailea nazkatzen duten. Baliteke sare sozialetan iragarkiak txertatzea horietako bat izatea, baina kontuan hartu beharra dago erabiltzailea, nire ustez, nahi duenean atentzioa jarriko diola, izan ere erabiltzailea bere kontura dirau, korreoa begiratzen,argazkiak igotzen…Hori dela eta, zerbait interesgarria ikusten duenean, “klik” egingo du, bere kabuz eta inolako bannerik ustekabean agertu izanagatik.

Azkenik, eta iritzi honi amaiera emanez, nire aburuz, sare sozialek abantaila asko eskaintzen diote publizitateari, bai diru kontuagatik ( ez baitute inbertsio askorik eskatzen) bai, klasean esan bezala, target zehatza harrapatu dezakezulako eta horiekin sortzen den harremana zehatza delako, ez baitago bitartekorik, iragarlea (enpresaria, taberna…) eta hartzailearen arteko harreman “sutsu” bat baitago soilik. Baina, hala ere, badaude desabantailak, eta horiek testuan zehar aipatu ditut; hartzailea nazkatzea. Beraz, igorleek muga bat aurkitu behar dute, kontuan hartuz noiz iritziko diren hartzailearen gogaitze mugaraino hainbeste mezu bidaltzeagatik.


Esan bezala, nik Abricot denda dut, hemengo argazkian ikusi dezakezu nola facebookeko laguna izanik, deskontuak zenituela arropak erosteko momentuan. Soilik dendako bazkidea bazinen sare sozialen horren bitartez. Herraminta ezin hobea denda hau lagun bezala gehitzeko zure sarean eta publizitate zuzena egiteko zuri, niri gertatu zaidan bezala.

Horain, ariketa honen bigarren zatiari hasiera emateko ordua iritzi da!Lehenik eta behin google-en erabiltzaile bezala erregistratu nahiz, dagoeneko badudalako perfil bat Facebooken. Helbidea, zein gerora nire perfilean agertuko den, asmatutako pertsonaren izenarekin bat joatea pentsatu dut, honek sinesgarritasuna emateko perfilari, askotan emaileko helbidea eta pertsonaren izena bat etortzean, pertsona hori existitzen dela adierazten du, gutxienez hori da nik uste dudana.
Beraz, hasi dezagun esprimentua!!

Internet eta Eraginkortasuna


a)Ze publizitate formatu topatu duzu? (banner, pop-up, spam)

Bannerrak eta bideak; hau da,beste web gune batera joateko helbidea( markaren web gune ofiziala).

b) Sartutako web guneetan hurrengo marken iragarkiak agertu dira:
Addidas
Telefonica
Orange

c)
Mezu/edukiren batek zure atentzioa deitu du?

Baliteke Telefonicaren banerrak atentzioa deitu izana, ziurrenik iragarkian erabiltzen dituen kolore argitsu eta deigarriengatik.

d) Publizitatearen aurrean men egin ahal duzu?Hau da, banner batek proposatzen zizuna jarraitu duzu, iragarle baten webgunera iritsi zara?

Ez.

e)Zure esperientzia hau eta aurrekoak kontuan hartuta, interneteko publizitateaz ze balorazio egiten duzu? Eraginkorra ote da? Asko/gutxi ikusten da? Erakargarria da? Hausnartu honen ingururan beste medioak kontuan hartuta.

Publizitateak interneten duen eraginkortasun maila nahiko eskasa dela iruditzen zait. Ikusleak edo hartzaileak ez du espero momentu horretan iragarki bat aurkitzea, gainera bere interesa momentu horretan bere korreoa zabaltzea, egunkari digitala irakurtzea…edo dena delakoa izan daiteke, hori dela eta publizitatea ikustean ez dio jaramonik egiten eta honetaz paso egiten du. Hala ere, iragarkiaren hartzaileak baliteke banerra atentzioa deitzea bertan ageri den informazioa berarentzako interesantea bada edo momentu horretan gai horri buruzko zerbaiten bila dabilelako, adibidez, bidai bat egiteko intentzioa baldin badu, eta Halcon Viajes-eko banner bat topatzen baldin badu dagoen web gunean, bertara joateko posibilitate asko daudela uste dut. Ildo honetan, marka ezaguneko banerrak, pop-up edo spam-ekin topatzean, bertara joateko ohitura gehiago dagoela uste dut, batez ere formatu horiek guztiz erakargarriak baldin badira, nire kasuan telefonika.

Email edo korreoetara bidaltzen den publizitatea askotan zakarrontzira bidaltzen dugu segidan. Honek erabiltzailea nazkatu dezake, baita marka edo iragarlea den enpresarekiko gorrotoa sortu. Hori dela eta, nire ustez interneten bitartez egindako publizitatea kontu handiz egin beharra dago, kontsumitzailea nazkatu barik. Hau noiz nazkatzen dugun jakitea ez da zaila, bere tokian jarri baino ez gara egin behar.

Nire aburuz, eta kontsumitzaile bezala, pop-up motatak formatua da eraginkortasun mailarik bajuena duena nire uztez. Asko dira entzundako mitoak; pantailan agertzen diren karratu horietan klikatzen baldin baduzu birus bat sartuko zaizu!Besteak beste. Hori dela eta, ez dut ondo ulertzen nola enpresa askok metodo hau erabiltzen duten publizitatea sarean zehar zabaltzeko, hartzaileak honetaz paso egiten baitu leihoa itxiz.

Amaitu baino lehenago, esan beharra dago, medio honetatik egindako publizitatea ekonomikoki errentagarriagoa dela, ez baitu hainbesterainoko inbertsiorik eskatzen. Gainera, baliteke hartzailea ez konturatzea publizitatearen aurrean dagoela eta gure iragarkia jarraitzea, iragarkiari “men” eginez. Hau gehien gertatzen da markak batek email bat bidaltzen duenean eta ez du esplizituki publizitatea islatzen, informazio bat ematen duelako produktu bati buruz, hori bai, informazio guztiz globala, marka edo enpresa horrek egiten duen produktuko ezaugarri espezifikoak gailendu gabe, baina zeharka agerian utziz bera dela esparru horretan hoberena. Nahiz eta formatu hau aldizkarietan agertu gehien bat ( batez ere emakumeei zuzendutakoetan, non depilazioari buruzko informazioa ematen dizuten eta zeharka Corporación Dermoestetica agerian usten duten ), orain dela denbora bat heziketako email bat jaso nuen, goi-mailako heziketaren garrantzia azpimarratuz eta tarteka Madrilen zegoen zentro bat iragarriz.

Beraz, eta esandako guztia nolabait laburbilduz, interneten bitartez iragarki bat zabaldu nahi dugunean, kontu handiz ibili behar gara, eta askotan hartzaile beraren azalean jarri, beste kontsumitzaile bat bagina bezala pentsatuz eta jokatuz.